Anónimo
17/11/2006
Ple municipal extraordinari celebrat el dia 16 de novembre del 2006.
D'acord amb la Llei 7/85 de Bases de Règim Local, el Ple municipal ja siga ordinari o extraordinari ha de convocar-se amb dos dies hàbils d'antelació excepte les convocatòries urgents -que han de ser motivades- i així apreciades en el primer punt de l'orde del dia del Ple municipal. Dos dies habils no son 48 hores. Ojo! Tenen que haber dos dies habils -de calendari- complerts entre la convocatoria i el Ple.
La documentació integra dels assumptes a tractar en el Ple figurara a disposicio dels regidors des del mateix dia de la convocatòria.
Pareix prou clar el procediment de convocatòria del Ple.
Si això no ha sigut així és evident que el Ple celebrat es pot impugnar.
El que no pareix lògic que a estes altures del trajecte democràtic, ja realitzat, encara es puguen donar casos com este!
Respecte del que pareix haver sigut l'objecte de Ple, pareix com si haguera molta pressa a realitzar la tramitació abans de les pròximes eleccions municipals. Podem imaginar el perquè. En la mesura que la tramitació es realitzara abans d'eixe moment resultaria molt mes difícil parar el procés d'execució de la proposta adjudicada per les implicacions legals i econòmiques que podria comportar per a l'Ajuntament d'Olocau.
I la proposta que pareix haver-se portat ahir al Ple, l'únic que busca és dissipar, distraure i diluir l'energia i l'atenció que esta mereixent este assumpte per part dels ciutadans d'Olocau. La veritat és, que no és una proposta seriosa. I proposar un referèndum per a despres que la conselleria li haja donat el vist i plau és encara menys seriós.
He reproduït ací part del articulat de la norma que regula el procediment dels referèndums.
Els referèndums els ha d'autoritzar el govern de l'estat i a mes no es poden celebrar ni tres mesos abans de les eleccions municipals ni tres mesos despres de les mateixes. !Amb estes condicions algun il·lús creu que la proposta és seriosa!
A banda, els referèndums, es tramiten al govern a través de la conselleria de gobernació de la Generalitat Valenciana.
Crec que son molts pocs els referendums autoritzats fins al moment per la enorme dificultat.
Cualsevol altra clase de referendum seria una charlotada!
A banda d'estes consideracions de caràcter administratiu-legal hauríem de recordar les declaracions d'Eugenio Burriel que figuren al final, en la que s'havia fet arribar a l'Alcalde d'Olocau que eixe desenvolupament urbanístic no encaixava ni en el document federal ni en les decisions preses per l'executiva valenciana. I on l'Alcalde s'havia compromes a reconduir la proposta. "La unica reconduccion posible es la suspensio del procediment" "Vore escrit d'alegacions..."
O el Sr Alcalde d'Olocau es passa pel forro les recomanacions dels responsables del seu partit, o es el partit al què no li importa el que fa l'Alcalde d'Olocau.
Personalment crec que hi ha de les dos coses un poc.
A l'Alcalde d'Olocau li esvara el que li suggerixen des de València, i als responsables del PSPV-PSOE de València els passa que no són creïbles...
I no són creïbles perquè durant anys han sigut incapaços de recuperar la sintonia amb la majoria de ciutadans de la Comunitat Valenciana. Per que no han renovat ni les persones ni els missatges. Continuen sent un partit, perdó, una sucursal d'un partit i per tant sense autonomia per a decidir practicament res.
I a banda en els municipis on estan governant les polítiques urbanístiques que es realitzen no diferixen molt de les del PP.
En este estat de coses, o són els ciutadans els que, aconseguixen parar els dos PAI's o no esperem que vinga ningú a ajudar-nos.
Extracto de las informaciones del periodico Levante el dia 30 de Octubre en su edicion escrita y en su edicion digital:
No obstante, el responsable de Urbanismo del PSPV ya ha trasladado al Alcalde de Olocau que "el proyecto no encaja en el modelo urbanístico defendido por PSPV, tanto en su documento federal como en las decisiones adoptadas por la ejecutiva valenciana". Según explicó Burriel, el Alcalde de Olocau "se ha comprometido a reconducir la propuesta de PAI hacia el modelo que defendemos los socialistas".
El responsable de Urbanismo del PSPV asegura que "un crecimiento de estas dimensiones, todo de golpe, no es adecuado. Y aunque entendemos que el Alcalde se vea influenciado por posiciones urbanísticas de municipios del PP de su entorno como Riba-roja, Nàquera, San Antonio de Benagéber, o Llíria, estamos seguros que encauzará este proyecto hacia un urbanismo razonable, ordenado y dirigido por los intereses generales".
Te recomendamos
Temas recientes
Noticias recientes
Temas aleatorios
Noticias aleatorias